Blogi

Suodata:
  • Kaikki
  • Brändimarkkinointi
  • Data ja analytiikka
  • Design ja tuotesuunnittelu
  • Digimarkkinointi
  • Sosiaalinen ja ostettu media
  • Valmennus
  • Viestintä ja sisältömarkkinointi

20.09.2021 Sosiaalinen ja ostettu media

Yrityksen sosiaalisen median hallinnointi – keillä pääsy, kenellä pääsyy?

Olen useasti törmännyt asiakkaiden kanssa haasteeseen siinä, että halutaan tehdä sosiaalista mediaa ja etenkin maksettua mainontaa. Sitten huomataan, että yrityksen sosiaalisen median hallinnointi on hukassa. Joku jossain on perustanut Facebook-sivun, Instagram- tai Pinterest-tilin, lähtenyt firmasta ja sen jälkeen ollaankin sormi suussa, miten sivulle tai mainostilille pääsee käsiksi. 

10.09.2021 Digimarkkinointi

Millaisena brändisi kohdataan digimaailmassa?

Viimeiset puolitoista vuotta ovat todistaneet siirtymisen yhä kiihtyvämmin kohti digitaalisia brändikohtaamisia. Digimaailmassa brändit voidaan kohdata ajasta ja paikasta riippumatta asiakkaan itse niin halutessa. Samalla on syntynyt myös kokonaan uusia tapoja brändien kuluttamiseen ja kohtaamiseen. Brändien tuleekin olla digissä hereillä tarjotakseen mahdollisimman hyvän brändikokemuksen ja pysyäkseen kilpailukykyisinä.

19.08.2021 Sosiaalinen ja ostettu media

Sosiaalinen media osana markkinointia vai irrallisena palana?

Onko sosiaalinen media teillä osana kokonaisvaltaista markkinointia? Vai elävätkö Facebook, Instagram ja muut kanavat omaa elämäänsä markkinointiviestinnän vuosisuunnitelman ulkopuolella? Ideaalitilanteessa sosiaalisen median kanavat ja siellä julkaistavat sisällöt ovat aina linjassa muun viestinnän kanssa. Mutta miten tunnistaa, jos näin ei ole?

11.08.2021 Digimarkkinointi

Sähköpostimarkkinoinnin säännöt Suomessa

Sähköpostimarkkinointi on yhä yksi olennaisista ja tuloksekkaimmista oman median markkinointikeinoista. Kuten muillakin omaan mediaan kuuluvilla markkinoinnin toimenpiteillä, sähköpostimarkkinoinnin etuna on se, että sen suunnittelu on täysin yrityksen tai yhteisön omissa käsissä. Sähköpostimarkkinointia on tehty jo pitkään niin uutiskirjein kuin erilaisina massapostituksina. Tässä artikkelissa avaan sähköpostimarkkinoinnin nykytilaa ja sähköpostimarkkinoinnin sääntöjä Suomessa. 

10.08.2021 Design ja tuotesuunnittelu

Pakkausdesignin neljä ikuista trendiä

Lähes kaikki fyysisiä tuotteita kauppaavat brändimarkkinoijat joutuvat ottamaan kantaa tuotteen pakkaamiseen ja pakkausdesigniin osana brändimarkkinointistrategiaansa. Useimmiten pakkaus onkin kuluttajalle itse tuotetta tutumpi brändituotteen osa ja pakkauksestaan brändi helpoiten tunnistetaan. Sanotaankin pakkauksen olevan brändimarkkinoijan tärkein oma media, joka parhaimmillaan edistää tehokkaasti myyntiä sekä verkossa että kivijalassa.

29.06.2021 Sosiaalinen ja ostettu media

Kaksivaiheinen tunnistautuminen sosiaalisessa mediassa

Perinteinen käyttäjätunnus ja salasana -yhdistelmä ei välttämättä takaa tarpeeksi turvallista sosiaalisen median käyttöä, joten on suositeltavaa turvata sekä omat että yrityksen tilit kaksivaiheisella tunnistautumisella. Kyse ei ole monimutkaisesta toimenpiteestä – nappaa tästä blogista selkeät käytännön ohjeet tunnistautumisen käyttöönottamiseksi!

21.06.2021 Digimarkkinointi

Monivaiheinen tunnistautuminen lisää kirjautumisen tietoturvaa

Moneenko verkkopalveluun kirjaudut päivittäin? Käytätkö kirjautumisessa pelkkää salasanaa vai tuotko lisäturvaa monivaiheisella kirjautumisella? Tässä blogiartikkelissa avaan monivaiheisen tunnistautumisen merkitystä sekä yksittäisen henkilön että organisaation näkökulmista.

18.05.2021 Sosiaalinen ja ostettu media

Podcastit ja keskusteluhuoneet Facebookiin

Alkuvuodesta pöhinää synnyttänyt Clubhouse ja poikkeusajan tuoma nopea digitalisoitumiskehitys ovat vauhdittaneet myös Facebookin suunnalla puheen tuomista palveluun omaksi sisältömuodoksi. Facebook on jo muutama vuosi sitten viestinyt kehittelevänsä podcastia sisältömuotona ja nyt toiminnon kehitys on jo pitkällä. Lisäksi sekä Facebookiin että Instagramiin saadaan uutena toimintona Clubhousen keksimät keskusteluhuoneet, Live Audio Rooms. 

28.04.2021 Sosiaalinen ja ostettu media

Mediabudjetin allokointi brändivaikutuksia tavoiteltaessa

Facebookin huhtikuisessa Pohjois-Euroopan Marketing Summitissa Oxfordin yliopiston markkinoinnin apulaisprofessori Felipe Thomaz esitteli tuoreen tutkimuksen. Siinä pyrittiin löytämään tuloksellisempaa brändimarkkinointia tuottava media-mix, joka peilaa nopeasti muuttunutta mediakulutusta. Tässä yhteenvetoni tutkimustuloksista tukemaan kampanjalähtöjen mediabudjettien suunnittelua.

20.04.2021 Viestintä ja sisältömarkkinointi

Oman median evoluutio

Oman median rakentaminen vie aikaa ja vaatii resursseja. Kohdeyleisöään empaattisesti ja analyyttisesti tarkasteleva median rakentaja ymmärtää, mitä asiakas tai sidosryhmä tarvitsee ja kuka häneen vaikuttaa. Mutta miten oman median rakentaminen on muuttunut vuosien saatossa?  

12.04.2021 Sosiaalinen ja ostettu media

Instagram Live – suora lähetys Instagramissa

Lähes jokaisessa sosiaalisen median kanavassa on mahdollisuus lähettää suoria lähetyksiä ja samalla kommunikoida suoraan seuraajien kanssa, näyttää behind the scenes -materiaalia tapahtumista sekä viestiä organisaation arjesta. Millaisia mahdollisuuksia Instagram tarjoaa suorien lähetysten tekemiseen?

30.03.2021 Viestintä ja sisältömarkkinointi

Viisi kirjoitusvinkkiä sosiaalisen median kynäniekalle

Sinä sosiaaliseen mediaan kirjoittava, nyt kuulolle! Tässä blogitekstissä annan viisi täsmävinkkiä sosiaalisen median kirjoittajalle. Istuthan tuolissa mukavasti? Aion kertoa sinulle shokkiuutisen. Edes markkinoinnin parissa työskentelevä ihminen ei ole automaattisesti kiinnostava kirjoittaja. Ja vaikka olisikin, tekstin tuottaminen sosiaaliseen mediaan pelaa monin tavoin omilla säännöillään.

Kerro meille haasteesi, luodaan yhdessä ratkaisu!

Blogi ja uutiskirje

Max. 1 kirje kuukaudessa, 5 minuuttia ajastasi ja saat katsauksen toimialamme uusiin tuuliin.